Hallen: ett rent kaos

Nu har jag äntligen en stund över och vill därför visa er något nytt. Det är dock inte så mycket som har hänt här hemma eftersom jag har haft en galen vecka med mycket jobb och nya rutiner. Att vara borta från jobbet i över ett år märks om man säger så. Det är väldigt kul att vara tillbaka och jag känner mig verkligen välkommen, tack alla goa arbetskamrater!

Tänkte ta och visa er vår hall på övervåningen. Vänta er inga skönhetsbilder för här råder totalt kaos! Hallen är det sista vi kommer att renovera på här uppe. Nytt golv och tak ska på plats. Vi kommer även att riva garderoberna längst med snedtaket för att ge plats åt en lång arbetsbänk där jag kommer sy och pyssla (när jag nu ska få tid över till det). Bänkskivan/ arbetskivan kommer att börja i det gamla badrummet, där det nu står ett badkar, och kommer att sluta en bit innan tarppen. Alltså kommer väggen till badrummet också att försvinna. I den ena garderoben, (närmast trappen), kommer vi som det ser ut i dagsläget att bygga ett litet krypin till T. Jag har tänkt att ta bort väggen ut mot hallen men behålla väggen mot trappan och även mot min arbetsplats. I utrymmet vill jag ha en måtanpassad madrass och massor av mysiga kuddar. Även en tv ska få plats på den ena väggen. Det ska helt enkelt få bli lilltjejens krypin när hon vill läsa titta på tv eller bara mysa.

Åter till det som faktiskt är på gång just nu. Vi har tagit upp dörröppningen till det blivande badrummet och kommer så snart det bara är möjligt att sätta igen den provisoriska passagen från T:s rum. Här har ni några bilder så att ni har möjlighet att förstå vad jag menar. 









Här ser du garderoberna som ska bort, taket kommer att bli vitt och den rosa mattan ska bli skönt att slippa se! Rakt fram skymtas vårt sovrum.





Dörröppningen till nya badrummet är upptaget.



Här ser du den nya öppningen från andra hållet (från T:s rum). Det är här vi ska bygga färdigt väggen för att slutföra projekt barnrum.







KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: