Det börjar dra i hop sig...

Äntligen har jag några minuter över så att jag kan uppdatera vad som händer här hemma. Vi har jobbat som bara den! Mycket målande har det blivit och nu är golvläggningen i full gång. Planen är att vi ska kunna flytta in i rummet nästa helg. Hur vida det går eller inte beror på om elektrikern har tid att komma nästa vecka eller inte. Hopas, hoppas, hoppas! Vore en toppenpresent lagom till min födelsedag.

Vi har nu klätt in balkarna i den blivande garderoben med OSB och gips, vävat och målat detta. Vi har spacklat, slipat, målat och tapetserat "mittenväggen" i rummet. Övrig inklädning med gips är fixad och hela rummet har målats med den slutliga färgen. Jag har bestält  skjutdörrar till garderobsväggen vid snedtaket. Även inredning till rummet så som överkast, kuddar, gardiner och lite annat smått och gott som är på väg... Som om inte det vore nog har vi även haft hantverkare här som har putsat till utsidan av huset. Snart ska det nog bli ordning även på detta men det får ni se en annan dag.

I dag har vi handlat lister, lagt golv och målat sista lagret färg runt fönsterna som också har fått foder. Golvläggningen är snart avslutad men min stackars sambo hade för ont i knäna för att göra det helt färdigt i dag. Nu tar vi kvällen och njuter, trevlig helg på er!





























KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: