Nu är det på gång!

Äntligen har "projekt badrum" återupptagits och hälften av väggarna är klädda med kakel. Ska se om jag hinner lägga upp några bilder senare idag... Själv håller jag alla tummar jag har för att vi kan göra klart badrummet innan vintern är här. Ingen höjdare att duscha i källaren då, speciellt inte med två små barn!

Jag funderar in och ut på hur vi ska lägga golvet. Jag är inne på att lägga de stora plattorna som är 30*60 utan förskjutning. Till duschen var tanken att skära ner dem i önskad storlek. Plattorna har en rak kant och är i sten, så ja det går om man slipar kanterna något. MEN, det tar förmodligen för lång tid. 10*10 finns att köpa så nu är det bara veliga jag som ska bestämma mig...

Även två golvbrunnssilar ska inhandlas; en till duschen och en till badkaret. Helst hade jag valt en avlång golvbrunn längst väggen, helt klart det snyggaste! Men där fick jag ge med mig med tanke på den större risken för vattenskador. Funderar på någon av dessa, vilken tycker du är snyggast?



Bilder lånade från sigro.se och bygghemma.se





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: