Efter fyra veckor

För er som inte minns så satte vi en sats med glögg på jäsning för fyra veckor sedan. Idag hade det blivit dags att tappa på flaska och här är resultatet. En trevlig liten gå-bort-present som vi givetvis provsmakade och godkände innan vi tappade upp...


Ettiketerna har jag gjort själv och skrivit ut på vanligt papper och monterat med dubbelhäftande tejp. Sedan fick alla korkar sig en omgång färg. Busenkelt och ett bra sätt att använda gamla flaskor på. Jag är helnöjd och kommer förmodligen ha det här som en tradition varje jul framöver.


Yenny

Vilken kul grejj, och måste bli uppskattad!! Jättefina också! :))


Yenny

Måste bara kommentera igen, gillade den här idén så mycket jag nämnde den för gubben min, och han tyckte vi också skulle prova nästa år!! :))



PUBLICERAT: 2011-12-18, 07:47:57 | URL: http://yennyahlin.blogg.se/
Lina (NinnaLilltroll)

Vilka fina flaskor :) Så glad man hade blivit om man hade fått en sån, hemmagjord och allt :)

Skulle också vilja göra egen glögg, men har fått för mig att det är svårt och bökigt. Men det är det kanske inte. Får prova nästa år :)



PUBLICERAT: 2011-12-18, 19:52:30 | URL: http://ninnalilltroll.blogspot.com/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: