Förvaring i hallen

Jag fick frågan om hur vi förvarar alla våra kläder i hallen och tänkte att jag kunde göra ett inlägg om just detta. För om det är något som jag tycker är viktigt så är det just att hålla ordning på prylar och för det så krävs smart förvaring.

Ni som har barn vet dessutom att det blir många små vantar, skor, overaller och andra kläder som måste ha sin plats för att man snabbt och smidigt ska komma iväg till dagis och annat.

Vi har en lång och smal hall och därmed är möjligheterna begränsade. Dessutom måste vi få plats med vagnen vilket tar sin plats. Tidigare hade vi ytterligare en dörröppning i hallen. Det var den som gick till det gamla köket rakt fram i hallen. Den byggdes igen och i stället fälldes tre 50-garderober, som vi hade över, in. Där rymms mycket kläder men eftersom garderoberna är längst bort i hallen  så förvarar vi jackor även på hängare innanför dörren. Våra skor har sin plats i skoskåpen närmst dörren och i skoskåpen längre in har barnen sina skor, vantar, mörssor, jackor och andra ytterkläder. Även våra mössor, vantar och halsdukar förvaras här. I en av garderoberna har vi lådor där vi förvarar kläder som inte används, typ vantar på sommaren...

Eftersom jag inte visade bilder på hela hallen senast får ni några till idag i stället.

Några saker som jag ska förbättra när det gäller förvaringen här är:

-Köpa fler lådor till garderoberna och märka upp dessa
-Fixa ytterligare förvaring i källaren för urväxta kläder och skor (som ska användas av nästa barn)
-Fixa en sittplats med förvaring när vagnen inte används så mycket längre (dröjer nog ett tag)

Det var lite om det, är det något som jag har glömt som ni undrar över får ni hojta till så svarar jag. Hoppas att solen skiner hos er också idag! För här är underbart väder, bara lite snö som saknas med betoning på LITE. Ha nu en riktigt bra dag!


Yenny

Ni har lyckats få en både fin och praktisk hall! Det såg organiserat och snyggt ut, hallen ska ju ge ett bra första intryck ( vilket inte våran gör!!) Vårat hus hade i princip ingen hall ( vet inte hur de tänkte när de byggde detta Ä-hus??) Så vi gjorde en liten, men värdefull "grovis", fast som du skriver så blir det fort en massa vantar och kläder och vi ska så småningom slå ut en vägg från grovis till en oanvänd bastu och få en längre korridor med garderober...LÄNGTAR!.:) Kram!


Louise

Ok, då är våra barn nästa lika gamla, då det skiljer sig 2 år mellan mina. Tycker ni har planerat er hall bra utefter den minimala plats ni har. Snyggt!!!



PUBLICERAT: 2011-12-06, 14:53:25 | URL: http://stylinghouse.blogg.se/
Linda

Du har en fantastiskt snygg hall!!

Men Hanna, VAR har du fått tag i världskartan?? Har letat halvt ihjäl mig efter precis den! =)



Ha det så gott! Kram!



PUBLICERAT: 2011-12-06, 17:03:14 | URL: http://lindasnyahus.blogg.se/
Linda

Er hall ser inte alls rörigt ut. Det ser verkligen jättefint ut! Tycker vår ser så himla hemsk ut på vintern med stora tjocka jackor och overaller. Alla vantar och mössor. Sen att alla jackor/overaller är helt olika färger tycker jag att de ser rörigare ut. Känns ju tråkigt att köpa svarta overaller till ungarna bara för de inte ska se så rörigt ut i hallen :P


Dessi at [Home and desire]

SÅ fint ni har det. Jag bara älskar det! :)



PUBLICERAT: 2011-12-07, 16:03:54 | URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Hanna

Tack va gulliga ni är allihopa! Yenny jag förstår att du längtar efter förvaringen! Det är alltid lika kul att ha nya projekt att se fram emot!



Har svarat till Linda men till er andra som undrar har jag beställt tavlan från carlssonintreor.se



Håller med om att barnkläder med massa färger lätt får det att se rörigt ut. Tycker därför att det är så bra att ha alla små vantar, mössor och skor i dold förvaring. Man vill ju inte som du skriver köpa svarta kläder bara för att det ska se bättre ut hemma...



Kul att ni är så många som läser ock kommenterar, det uppskattas i massor!



PUBLICERAT: 2011-12-08, 09:11:20 | URL: http://inredamedmera.blogg.se/
Calle Sambo

Men riktigt så här fint och städat har vi ju inte det hela tiden :-P



Måste säga att du gjorde en riktigt bra home styling!


Hanna

Helt sant älskling! Men när jag tog bilderna så var du på jobbet och T på dagis så en del jackor saknade ju faktiskt... Lite stökigt får man ha det ibland det har vi alla;). Har man bra förvaring går det lätt att städa iaf!



PUBLICERAT: 2011-12-08, 11:02:56 | URL: http://inredamedmera.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: