Ingen vanlig morgon...

Hej på er och hoppas att ni har haft en trevligare natt och morgon än mig! Känner att jag är oerhört gnällig och som att det här med sömn är någonting som jag tjatar om hela tiden. Ni får ursäkta jag lovar en bättring så fort jag får sova lite bätre;).

Själv har jag och lilla M varit i gång sedan fyratiden i morse då jag vaknade av att hon knappt kunde andas. Gissa om adrenalinet pumpade!? Blev dock bättre när hon fick sitta upp och jag kunde ringa sjukvårdsupplysningen där vi fick rådet att åka in.

Har aldrig upplevt sån läskig hosta och igenkorkad hals hos våra barn tidigare och man känner sig så hjäplös och rädd. Givetvis mådde hon bättre när vi var där inne och det vi fick var ett recept på hostmedecin. Skönt att få henne undersök iallafall! Nu håller jag stenkoll så att det inte blir värre med tanke på RS-virus och så...

Planen var faktiskt att jag skulle gå och vila eller sova när jag kom hem men lilla M vägrar somna. Igår sov hon en halvtimme på hela dagen och var då vaken mellan 07:00-21:00, kan inte tro att hon bara är 6 månader!

Återkommer med något roligare när energin är påfylld, jag lovar! Önskar er alla en fin dag!

Bilden är lånad här.



Yenny

Men sömn är oerhört viktigt och får man inte de timmar man behöver så klart det påverkar ens humör (som oftast går ut på sin respektive..hihi) HUvva, det är så otäckt det där med hemska förkylningar och små barn! Vi var med om exakt samma sak med våran yngsta, när hon var 6 månader. Hon lät som en kaffekokare i halsen, och fast vi hade böcker under spjälsängen så hon inte skulle ligga helt plant var hon igentäppt . Ringde sjukvårdsupplysningen som tyckte vi skulle åka in. Vi har 8 mil till akuten så det är inte så nära, men känner det är bättre åka in en gång för mycket :)) Hoppas förkylningen ger med sig snart, friskhet är inte att underskatta!! Kram kram



PUBLICERAT: 2011-12-15, 12:13:26 | URL: http://yennyahlin.blogg.se/
Linda

Fy vad läskligt!! Vad skönt att allt gick bra till slut, och vad skönt att ni fick åka in och få henne kollad ordentligt.

Och jag tycker absolut inte att du gnäller, jag blir sur om sambon väcker mig innan 10 en lördag =)

Ha det så gott och hoppas lilltjejen kryar på sig snart!

Kram!



PUBLICERAT: 2011-12-17, 11:35:25 | URL: http://lindasnyahus.blogg.se/
Hanna - Whiterainbow

Huvva, inge kul uppvaknande. men tur de ordna upp sig!



PUBLICERAT: 2011-12-20, 21:55:29 | URL: http://whiterainbow.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: