Julklappstips

Oj vilken dag! Nu sover båda barnen en stund och jag laddar med en kopp kaffe och ett par pepparkakor innan det bär av mot dagis och luciafirande:).

Hittills idag har T:s trots verkligen gjort sig påmint, hoppas att hon blir på bättre humör när hon fått sova en stund! Jag minns så väl för några år sedan när man gick i affärer och såg barn som kastade av sig mössor och skor och skrek både det ena och andra och gjorde allt annat än de föräldrarna ville. Då kändes det avlägset, men nu är jag själv där. Jag har två underbara barn men ibland är T inte riktigt sig själv för en stund, tur att det går över:).

På tal om något helt annat som känns lite roligare. Jag kikade för ett tag sen in hos Malin på Inspiration och design och hittade via henne en beskrivning på hur man gör egna canvastavlor. Efter lite funderande så beställde jag några förstoringar (redigerade till svart-vitt i photoshop) och införskaffade canvasdukar för den perfekta julklappen. Nu ska tavlorna bar göras också, får se när det blir lite tid över. Beskivning på hur man gör hittar du här. Har du också något bra julklappstips?

Bilder lånade från: bluecricketdesign.net


Yenny

Och 3-års trotsen är inte att leka med...då gäller det att bita sig i läppen och räkna till tio..Fast lika fort som de blir arg kan det gå över, fast det kan ta lite längre stund för oss att få tillbaka lugnet :) Jätteuppskattat med canvastavlor i julkapp och toppen att kunna göra egna! Tack för du tittade in på in blogg!! kram kram



PUBLICERAT: 2011-12-12, 15:39:44 | URL: http://yennyahlin.blogg.se/
Louise

Ja, städa behöver man nog göra varje dag när man har barn, men det får man leva med. Det är inte det viktigaste ;)) jag brukar passa på när lillan sover & lilleman är på dagis. Det känns inte som man förlorar tid med barnen då.



Ullared, alltid lika kul. Svårt att komma hem utan något!!!

Denna gång blir det mest julklappar till barnen. Leksaker är billigt där. Jag såg oxå det med canvastavlorna på Malins blogg. Eftersom vi inte handlar julklappar till föräldrar & mor-/farföräldrar hade jag tänkt göra något liknande från barnen ;)) uppskattas alltid.



Julklappsspelet!!! Superkul & vi spelar det varje år. Jag gör ett inlägg om det i fall det är fler som inte vet ;))



Luciafirabde, mysigt. På min sons dagis är det de äldre barnen som får gå, så han får vänta lite till, tråkigt.



Trevlig kväll kram



PUBLICERAT: 2011-12-12, 19:10:44 | URL: http://stylinghouse.blogg.se/
Emma

Roligt julklappstips, personligt och snyggt:) Svart/vitt kommer bli toppen! Har ju inga egna barn så jag kan inte uttala mej om trotsen fast jag jobbar ju på förskola och där trotsas det en hel del;) Ha en fortsatt skön kväll, kram emma



PUBLICERAT: 2011-12-12, 20:15:35 | URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Hanna - whiterainbow

Ni bor på fel ställe;-) här uppe i norr skulle barnen få massvis med snö, när den nu äntligen kom!



Åh men vilket tips!



Kram



PUBLICERAT: 2011-12-12, 20:57:11 | URL: http://Whiterainbow.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: