Nu har den äntligen kommit

Oj, vart tog den här dagen vägen?! Känner att dagarna rusar förbi men att jag inte hinner med allt det där som jag vill. Energin är inte riktigt på topp då min yngsta dotter inte vill sova så mycket längre. Natten har iallafall varit lite bättre och jag har fått mig några timmars sömn. Nu hoppas jag bara på att jag får hålla mig frisk, brukar ha rättså bra motståndskraft så att jag har ont i halsen försöker jag förtränga...

Har du hunnit med att handla alla julklappar och göra allt det där som hör julen till ännu? Själv har jag en del kvar att ta tag i så i helgen kanske det får bli en tur med familjen till den stora staden. Det är ju redan Lucia nästa vecka och därmed luciafest på dagis. Ska bli kul att se alla små söta barna sjunga! T övar för fullt här hemma:). Först ska jag fixa till lucialinnet som var lite väl långt samt leta på lite varma kläder att ha under eftersom festen är utomhus.

Inte för att jag har hunnit få sådär mycket gjort idag men lite ved har jag burit in. För igår fick vi äntligen våra 5 kubik hemlevererade. Perfekt nu när kylan börjar komma. Jag tror inte att jag har visat er vår vedförvaring tidigare och tänkte därför att jag skulle bjuda er på några bilder idag.

Den här byggde vi i samband med att köket flyttades och hallen gjordes om. Det var tidigare kök i det här rummet och där veden nu förvaras var en dörröppning ut till hallen. Vi satte in en kamin, byggde en toalett och resten av rummet används som arbetsum och extra gästrum.

När vi fällde in garderober i hallen fick vi ca 30 cm över som passde perfekt att använda som vedförvaring på andra sidan. Vi har satt samma plattor som vi har på hallgolvet på väggytorna. Förvaringen går från golv till tak och är ca 30*60 cm så det går alldeles utmärkt att stapla dubbla rader ved om man har vedträn som är ca 30cm. Väldigt skönt att ha ett vedförråd som rymmer så mycket. Hur förvarar du din ved om du har någon?


Louise

Smart & skitsnygg förvaring!! Tar ju ingen plats i rummet & det gillar vi..,

Kram



PUBLICERAT: 2011-12-07, 19:13:09 | URL: http://stylinghouse.blogg.se/
Yenny

Älskar då veden blir en del av inredningen, skitsnyggt!! tack för ditt svar via mailen om väggmålningen! ( Hihi, och på tal om namn så hade vi M som andra alternativ då vi fick andra flickan!) :) Jobbigt när hon inte vill sova, det är tröttsamt! Ont i magen eller bara missnöjd? Våran första flicka hade kolik så det blev 7 månader med minimal sömn, vila då du får möjlighet och försök inte ha så många måsten! Annars orkar man inte :)) Vi har ingen ved bara pellets, och den vill man inte visa upp så de säckarna står i garaget :) kram!


Hanna

Tack snälla ni! Och visst är det snyggt med ved!



Hoppas att väggmålandet går bra när ni sätter igång! Lustigt med namnen:)...



Har sovit bättre inatt vilket uppskattas. Tycker dock att hon snart borde sluta äta på nätterna. Får kanske ta tag i det över julledigheten.



Hon har haft kolik/ ont i magen vilket har blivit bättre. Hon åt minifom tills för någon vecka sedan... Funderar på att det är tänderna som spökar. Dessutom har hon varit genomförkyld vilket inte gjort saken bättre.



Vet att man måste tänka på att ta igen sig på dagarna o släppa alla måsten. Bloggen är för mig en bra avkoppling och återhämtning, alltid något.



Vi har också pellets men gömmer dom stora vita säckarna i pannrummet;).





PUBLICERAT: 2011-12-08, 09:56:22 | URL: http://inredamedmera.blogg.se/
Hanna - Whiterainbow

Riktigt snyggt!!



Vedstaplar är dekorativa i hemmet :)



PUBLICERAT: 2011-12-11, 09:49:23 | URL: http://whiterainbow.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: