Två dagar kvar...

Då har fjärde advent passerat och vi har bytt vecka igen, bara två dagar kvar sen bär det av hemifrån. Som vanligt firar vi med min familj, i år hos min mamma, och lånar ut vårat hus till våra snälla kattvakter.

Det är en hel del som ska fixas innan vi kan åka. Julklapparna har jag slagit in och jag har även bakat pepparkaksmuffins, kolakakor och en stor toscakaka som ska få följa med upp (fikabröd brukar uppskattas). Det som återstår nu är att städa huset, tvätta, packa och det brukar ta sin lilla tid. Jag packar alltid åt mig och barnen och det är allt för många saker som är nödvändiga att ha med sig så vår takbox monterades på bilen igår. Ett väldigt bra sätt att få plats med alla nödvändigheter när en kombi inte räcker till;).

I år har vi dragit ner på julklappsinköpen till alla vuxna och satsar i stället på barnen eftersom det börjar bli rätt många. Jag och C ska alltså inte köpa något till varandra men vi fuskade lite och köpte i stället en gemensam julklapp, nämligen nya köksstolar som vi länge funderat på. Dem skulle komma idag eller imorgon. Hoppas idag för då hinner jag kanske visa er resultatet innan vi åker. Hoppas att din helg har varit bra och att du julbestyren under kontroll;).

Bildkälla


Yenny

Vi har dragit ner rejält på julklappar då våra ungar börjar ha så många kusiner...sååå svårt att köpa och så byter man ju bara pengar med varandra, bättre att satsa på några rejälare julklappar till sina egna. :) Så i år köper vi bara till våra brudar och det har gjort mig såå mycket mindre stressad :) Laserpasset blev jag och Jonas gemensamma julklapp kom vi fram till, hihi :)) Kul med stolar, hoppas du hinner ladda upp bilder!! Kommer du blogga nåt mer innan jul?? Annars ska du ha en riktigt god jul, med masa god mat och förhoppningsvis lite sömn också :)) kram kram!



PUBLICERAT: 2011-12-19, 20:22:52 | URL: http://yennyahlin.blogg.se/
Louise

Samma här, vi fukuserar oxå på barnen.

Till alla föräldrar, mor- & farföräldrar blir ett en tavla med foto på barnen. Tanken är att det är en julklapp som barnen ger.

Det blir tyvärr inte sådana tavlor som du gav beskrivning på i julklapp, utan jag hade tänk att göra sådana till mig själv =)

God jul på er!!

Julkramar



PUBLICERAT: 2011-12-19, 21:34:11 | URL: http://stylinghouse.blogg.se/
Emma

Nu blev jag väldigt nyfiken på stolköpen, hoppas dom kommer så jag får se en liten bild;) Ha en toppenskön jul, kramar emma



PUBLICERAT: 2011-12-19, 21:44:43 | URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: