Då var den väck!

Nu sitter jag här och gäspar. Det har varit fullt ös på barnen här hemma idag och det ska verkligen bli skönt att få  vila ryggen i soffan en stund. När T vilade middag lyckades jag även få M att sova i bärselen en stund så jag fick ett infall och började rita lite på vårt kök i Ikeas Home planner men med en del ändringar. Vi har verkligen tröttnat på ek och vill ha vita luckor och ett ljusare och luftigare kök! Nu är köket bara fem år gammalt så det vi vill göra är:

- Byta till vita släta luckor (helst med integrerade handtag)
- Byta ut stänkskyddet till ett enhetligt (idag kakel och glasskivor), kanske svarta glaskivor?
- Byta ut blandarmunstycket
- Göra om köksön genom att ta bort den förhöjda delen och i stället sätta två 37 cm djupa bänkskåp med lådor här och byta till en bänkskiva som täcker hela ön isamma nivå,
- Måla hela köket vitt med en avtorkningsbar färg (ett måste med två barn som kladdar)!
- Köpa nytt bord och nya stolar
- Köpa nya taklampor

Om jag inte tänkt praktiskt hade jag valt bort väggskåpen vi diskbänken men rent praktiskt skulle det inte fungera. Det är här vi har allt som plockas ur diskmaskinen och springa genom halva köket är inget alternativ! Däremot funderar jag på att slänga ut vägghörnskåpet och i stället ha två 60 cm breda väggskåp intill ugnen. Nytt golv hade jag gärna också lagt in men där får jag hejda mig...

Det här projektet är bara en av många och verkligen inte högt prioriterat. Först ska övervåningen bli klar! Det är bara så typisk mig att vara tre projekt framåt fast vi har hur mycket som helst att göra.

Åter till verkligheten...efter middagen idag så tog vi barnen med oss upp och rev ut resterande av den gamla plastmattan i hallen. Nu är golvet rensat och när vi lagt in någon golvspånskiva till kan golvläggningen påbörjas, gissa om jag längtar!?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: