Förberedelser...

Idag har vi inte hunnit med så mycket av intresse här hemma, tvättning, städning och storhandling hade någon annan gärna fått sköta;) Desto trevligare hade vi på barnkalaset där det bjöds på smaskig jordgubbstårta och goda kakor! Det blev en del renoveringssnack och på vägen hem var vi laddade till tusen att dra i gång här hemma. Synd att C måste jobba ytterligare två veckor innan sin semester!

Vi har kommit fram till att vi måste sätta kakel och klinker själva. Ska vi anlita någon så kommer vi kanske få jobbet gjort i höst med tanke på att ingen har tid just nu. Alltså lika bra att göra det själva så får det ta sin lilla tid. Nu har vi börjat mäta ut lite för duschen, hur vi ska placera plattorna och vart vi ska börja. Det krävs en del förarbete innan man drar igång (inget för mig som är otålig). Blir det fel kommer jag störa i hjäl mig och vilja göra om, inte så lätt i ett badrum... Hade varit betydligt lättare med mindre plattor!

Ett färdigt badrum nu tack!



Bilder från Aspens hemsida.

Från en sak till en annan. Hallen och det ena sovrummet på övervåningen kan sammanfattas med kaos! Hallen har på vissa ställen rosa plastmatta på andra inget golv alls eller spånskivor. Nu vill jag lägga golv så röjning pågår! Sovrummet där vi tryckt in allt som vi inte vet vart vi ska göra av samt byggmatriel har vi också börjat röja ur. Nu vill jag ha ording och reda även där! Jag önskar mig mer tid om någon undrar, synd att man måste sova!


Emma

Eller hur är det svårt att bestämma sig? Vi ska också göra nytt badrum. Förra renoveringen var lättare för det va så litet badrum så vi va tvungna att tänka praktiskt och litet... Nu blir det lite större och myycket mer att tänka på...=) Lycka till!



PUBLICERAT: 2011-08-15, 23:40:04 | URL: http://virrevarr.blogg.se/
Hanna

Ja så är det verkligen! I ett badrum kan man ju inte direkt ångra så mycket heller så det gäller att tänka, tänka och tänka... Lycka till själva!



PUBLICERAT: 2011-08-16, 09:55:58 | URL: http://inredamedmera.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: