På önskelistan...




...har jag nya stola som en av alla saker som jag sååå gärna skulle vilja ha! Kommer kanske dröja lite innan vi skaffar nya eftersom det hade varit roligare att göra det i samband med uppfräschningen av köket. Vi får se om jag orkar vänta så länge. Ska ju fixa till matbordet så att det blir vitt också och det hade jag tänkt göra ganska snart.

Jag kan inte riktigt bestämma mig för vilka jag helst vill ha. Hade man bortsett från pris och funktion så hade det nog fått bli Eamesstolar. Känns inte som att jag vill lägga massa pengar på designmöbler nu, det får bli sen när barnen blivit lite större. Jag hade tänkt mig 6 st vilket blir mycket pengar om man väljer Eames... Men för att återgå till mer verkliga drömmar så gillar jag Nelson-stolarna från Mio väldigt mycket. Ser otroligt sköna ut och med sin skinnimitation måste dem vara hyfsat lätta att hålla rena (viktigt när man har små barn med kladdigga händer). Någon som har dessa? I så fall vore det kul att höra åsikter! Stolarna kostar 690 krpå Mio vilket är ett mer rimligt pris. Vet också att jysk har några som ser identiska ut så om det blir kampanjpris där så kanske jag slår till.

Även de två andra stolarna från Mio tilltalar. Frankstolen går bort pga tygklädsel, ser annars både snygg och bekväm ut och priset ligger på 1100 kr. Pixistolen är snurrbar och en alldeles för rolig leksak för barn så den går också bort för övrigt en snygg stol och för priset 1290 kr blir den din.


Linda

Vi har de från jysk som är precis likadana som Nelson stolarna från mio. Tänkte köpa de på mio först men råkade hitta samma stol på jysk till kampanjpris så vi slog till :) Vi är jättenöjda med våra stolar. De är stabila och fina fortfarande efter 10 mån. Och då har vi också 2 små barn :) Det är lätt att torka av dem.


Hanna

Åhh va bra! Då ska jag hålla utkik på Jysk, känns ju onödigt att betala mer än vad man behöver. Dessutom har jag Jysk typ två minuter hemifrån.



PUBLICERAT: 2011-12-06, 09:17:37 | URL: http://inredamedmera.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: