Uppdatering...

Tack för att ni kikar in hos mig trots att jag uppdaterar lite dåligt. Hoppas att jag inte tröttar ut er allt för mycket med mitt husvagnstjat. Det är liksom det vi pysslar med nu så när jag kommer hem lovar jag att vara lite mer varierad igen. Vi har iallafall haft några jättefina höstdagar här uppe och njuter för fullt!

När det gäller vår husvagn så stötte vi i söndags på lite problem (som vanligt när vi ska fixa med något). Eftersom den ska besiktigas idag så skulle vi testa så att allt fungerade med lysen och annat. Men inte, det tog många timmar innan allt var i sin ordning. När jag sedan skulle riva ut tapeterna upptäcktes två mindre vattenskador runt de bakre fönstrena som lossades och tätades så nu ska det vara i sin ordning igen. 

Igår spacklades väggarna och en del målning av skåpen påbörjades. Eftersom jag ännu inte har visat er några förebilder så bjuder jag på dessa trots att det ser ut som det gör. Ni måste ju få se skillnaden sen när vi blivit klara. Bilderna är tagna innan vagnen tömdes på allt skräp. Man kan nog sammanfatta bilderna med mycket trä, lite brunt, lite rosa och lite grönt i en skön mix;). Ni missar väl inte den snygga bänskivan och bordet;)!?

Först en bild på utsidan innan tvättning och målning.

Köket

Bakre delen av vagnen.

Garderober, toa och barnkammardelen.

Den lilla toaletten som går i grönt.

Resultatet efter en snabbrensning

Nu ska vi ut och montera på speglarna på bilen för att senare dra iväg till besiktingen, jag håller tummarna!


Linda

Håller tummarna för att den går igenom! Det är så tråkigt med krånglande fordon, så mycket som man inte kan fixa själv... Spännande att inreda en husvagn, det är ju som ett minihus... =) Det kommer säkert bli hur snyggt som helst!



PUBLICERAT: 2011-10-17, 12:03:03 | URL: http://lindasnyahus.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: