Födelsedag


Idag är det kalas igen, för idag fyller min äldsta busunge två år, GARTTIS! Tänk va tiden går fort, ja det gör den verkligen! Det är inte bara som man säger. Usch jag blir lite sentemental när jag tänker på det... För två år sedan var jag nybliven mamma och visste inte riktigt hur det skulle påverka mitt liv. Idag vet jag och det är underbart, någonting som jag önskar att alla ska få uppleva. Jag vet att det är en förmån att ha två friska tjejer och jag ÄR tacksam för det!

Det blir bara roligare och roligare ju äldre dem blir, i alla fall än så länge;). T är väldigt tidig med att prata och känns ofta lite lillgammal typ som igår när jag frågade hur det gick när hon åt. Då svarade hon: det går utmärkt mamma! Eller som när hennes pappa sa nu dricker vi upp mjölken, skål på dig! "Nej pappa, glas heter det" svarade hon då:) Vart får barn allt i från?

Tog några bilder på glasstårtan som vi bjöd på när vi hade barnkalas i söndags. Eftersom födelsedagsbarnet älskar glass var valet av tårta givet. Kanske inte så lekfull men väldigt god. Nästa år tänkte jag vara lite mer kreativ och göra någon roligare tårta. Har ett år på mig att fundera ut något som kan passa...

När det gäller renovering så går det rättså trögt här hemma just nu. Hoppas att vi kan få lite gjort nu till helgen. Har så många projekt på gång och mycket som är nästan färdigt. Det som känns viktigas är i alla fall badrummet. Så fokus får ligga på att göra färdigt taket så att vi kan börja inreda... Sen får hallen göras färdig innan vi påbörjar nästa projekt som blir det andra barnrummet. Längre än så föröker jag att inte tänka idag, men vi har andra projekt efter det, jag lovar!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: